آموزش ، سلامتی، زیبایی

طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

9 راز برای رشد سریع مو

شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۲:۲۳ ب.ظ

   

دوستدارید موهایی بلند و زیبا و محکم داشته باشید؟ برای اینکار باید پوست سر سالمی داشته باشید. در ادامه 9 راه ساده برای رسیدن به رویاتون رو می تونید ببینید:

  1. همیشه پوست سر خود را تمیز نگه دارید. حداقل دوبار در هفته حمام کنید. پوست سر تمیز،  سالم هم خواهد بود. موهایتان را با شامپو مخصوص جنس آن بشورید.
  2. موهایتان را کوتاه کنید. شما باید موهایتان را هر دو ماه یکبار کمی کوتاه کنید با اینکار از موخوره و آسیب دیدن مو جلوگیری می کنید. این یکی از مهمترین کارها برای داشتن موهایی بلند است.
  3. پوست سرتان را ماساژ دهید. ماساژ ملایم کف سر باعث می شود خون در سر جریان یابد و به ریشه ی مو برسید. پوست سرتان را هفته ای یکبار با روغن گرم ماساژ دهید. از روغن های : زیتون ، بادام، کرچک، و نارگیل استفاده نمایید.
  4. از مواد مغذی برای مو غافل نشوید. هفته یکبار ماسک تخم مرغ و ماست را روی سر بگذارید. پروتئین نقش بسزایی در رشد مو دارد از مکمل ها نیز می توانید در این راه بهره بگیرید.
  5. آرام باشید. با موهای خود به آرامی رفتار کنید. از شانه های دانه درشت استفاده کنید. هرگز زمانیکه موهایتان تر است آنها را شانه نکنید
  6. روغن های ضروری را از یاد نبرید. روغن های ضروری برای تحریک رشد مو بسیار لازمند.  روغن اسطوخودوس، آویشن، رزماری، و درخت چای از معروفترین روغن ها برای مو محسوب می شوند. برای داشتن موهایی زیبا از آنها استفاده نمایید.
  7. به حالت دهنده ها نه بگویید. ژل های حالت دهنده، سشوار، اتو مو،  دستگاه فر مو، و رنگ مو ها از معروفترین دشمنان مو هستند و در طولانی مدت به مو آسیب می رسانند. پس تا حد امکان از آنها دوری کنید.
  8. خوب بخورید. خوردن غذاهای خوب در این راستا بسیار حائز اهمیت است. از آنجا که پروتئین و ویتامین نقش اساسی در رشد مو ایفا می کنند سعی کنید حتما تخم مرغ، سالمون، گوشت، ماست را در رژیم غذایی خود قرار دهید. و همچنین بادام، خرما،و گردو را از یاد نبرید.. 
  9. آب فراوان بنوشید. آب باعث دفع سموم می شود و برای سلامتی مو و سلامتی بدن بسیار مفید است.  

رشد مو یک هنر است. صبور باشید و به رژیم مراقبتی موی سرتان ایمان داشته باشید. شما صرفا باید به موهایتان عشق بورزید و به باید ها و نبایدها توجه کنید.

منبع: http://theindianspot.com

مترجم: نسرین اخلاقی

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۵
نسرین اخلاقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی